tirsdag 26. januar 2010

Staffeli-kort ~ Easel card

Jeg har laget mitt første staffeli-kort i dag. Det var gøy! :) Dette er jo et skikkelig JENTETE kort, med alt det rosa. Høy hæl gjør at man fint kan gi dette til en voksen dame, som liker rosa! ;)  Hadde jeg hatt et tekststempel med "You Rock!" skulle jeg stemplet det på dette kortet, men det har jeg altså ikke - på det nåværende tidspunkt... Kanskje Cesilie kan finne tak i og bestille inn et slikt tekststempel?!... ;)

I made my first Easel card today. It was fun! :) This is not a card for a boy or a man -  no doubt about that! ;) If I had a sentiment stamp that says "You Rock!", I would definitely have used it on this card. But I don't have such a stamp... I would love to have one! Maybe Cesilie can find one somewhere to sell in her shop?!... ;)


Her er kortet stående. Det måler 21,5 x 22,5 cm, så det er et stort kort! Jeg har brukt et stilig rosa og sort mønsterark, med sorte fløyels-/veloureffekter,  fra Creative Imaginations (arket heter i nettbutikken "Sommerfugler, rosa/sort") og et sort ark med flotte fløyels-/veloureffekter (dette arket heter i nettbutikken "Fløyelsblomst"). Perler fra Kaisercraft. Jeg har svampet kantene med Distress Ink, Black Soot og rufset dem til med en negl.

Here's the card, standing. Measures 21,5 x 22,5 cm. (!) I have used these two DPs (these names are what they are called in Cesilie's web shop): "Sommerfugl, rosa/sort" and "Fløyelsblomst". The cool pink and black paper is from Creative Imaginations. The other one I don't know the producer name of.. Both papers have lovely black velvet details. I have sponged the edges with Distress Ink, Black Soot and used my nail to scrape the edges. 

**************************************

Vi har et vindfullt vær, med regn her i Tromsø, akkurat nå. Stormen "Ask" har meldt sin ankomst. Det er bare å holde seg innendørs og håpe at det blir likar i morra! Jeg vil gjerne ha mer solskinn! Ha en fin kveld! :)

It's really windy and rainy weather here in Tromsø right now. It's the storm they have named "Ask" that says hello to us. I wish you a pleasant evening - it's for sure good to stay indoors here with us! I hope it will be better and maybe sunny tomorrow! :)

-Hege-

2 kommentarer:

b1te sa...

Skikkelig rååsa og flott!

Stempelguri sa...

Ja, det arket der trenger ikke mye pynt, det gjør sin egen greie :)
Fint med sånne brettekort. Skal prøve meg på forskjellige typer til morsdag, tenkte jeg :)
Takk for titten av kortene! -og god helg :)
Klem, C